Állásajánlatok

A Vállalatunk a napjaink és az ország egyik meghatározó, dinamikusan fejlődő építőipari kivitelező nagyvállalata. Munkavállalóinknak izgalmas és kihívásokkal teli munkakörnyezetet kínálunk, fejlődési és kiemelkedési lehetőségekkel.

megnézem

ZalaZone: az építőipar high-techjét tették le az asztalra a magyar cégek

ZalaZone: az építőipar high-techjét tették le az asztalra a magyar cégek

A ZalaZone beruházásáról szólt a Spakli21 legújabb adása, mely az ÉVOSZ podcastjeként januárban kezdte meg a működését. A februári műsorban a kivitelezői oldalt a Duna Aszfalt Zrt. részéről Varga Antal, igazgatósági tag; a ZÁÉV Zrt.-től Bicskey Gábor, vállalkozási igazgató-helyettes képviselte. A beruházó Autóipari Próbapálya Zala Kft.-től Barta-Eke Gyula ügyvezető vett részt a beszélgetésben.

A műsorból kiderült, az Európában egyedülálló komplexumként megépülő tesztpálya 70-80 százalékos készültségben van, és már részben birtokba vették az autógyártó és autóipari innovációkon dolgozók.


Európában egyedülálló megoldásokra volt szükség

A ZÁÉV által kivitelezett magasépítési feladatokra és a Duna Aszfalt által kivitelezett részprojektekre egyaránt utalva Barta-Eke Gyula hangsúlyozta, a tesztpályán nem csupán az autóipart tekintve dominál az innováció. „Mind a magasépítésben, mind a mélyépítésben történtek olyan dolgok, melyek Európában egyedülálló megoldásokat igényeltek.” Hozzátette, amit az érintett magyar kivitelezők letettek az asztalra, az az építőipar high-techje.

Példaként említette, hogy az autók dinamikus igénybevételét tesztelő dinamikus felületet Duna Aszfaltnak olyan módon kellett létrehoznia, hogy azon 4 méteren legfeljebb 2-3 milliméteryi hullámosság lehet. Hangsúlyozta, ennek a páratlanul szigorú követelménynek nem egy méteren, hanem egy 300 méter átmérőjű körben kellett megfelelni a kivitelezőnek.

A zalai autóipari tesztpálya építkezését 2017-ben kezdték el. Az első ütem 2019 májusban készült el, ebben a magasépítési feladatokat a ZÁÉV Zrt. végezte el, az út-, közmű- és földmunkákat pedig a Duna Aszfalt Zrt. és a Szabadics Zrt. kivitelezték. A számos érdekességet tartalmazó beszélgetést itt lehet teljes egészében meghallgatni: